"Ақмола облысы білім басқармасының Егіндікөл ауданы бойынша білім бөлімі Бауман ауылының жалпы орта білім беретін мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Общеобразовательная школа села Бауманское отдела образования по Егиндыкольскому району управления образования Акмолинской области"


«    Қаңтар 2025    »    
ДсCcБрСрЖмСбЖк
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Ыбырай Алтынсарин (1841—1889) год

23.09.2021

Біздің әрқайсымыз ұзақ жылдар бойы білімге шақырған осы атақты жолдарды білеміз. Ол - мұғалім, ағартушы, жазушы, ақын, ғалым ... Бірақ ол халық жадында даладағы алғашқы ұстаз ретінде қалды. Оның өмір жолы - халқының жарқын болашағы үшін надандық пен бюрократияға қарсы күрестің үлгісі. Алтынсарин Қазақстандағы алғашқы халық мектебін ашып қана қоймай, оған өзі жасаған жаңа қазақ әліпбиін қолдана отырып оқулық жазды. Ол қарапайым адамдарды балаларын мектепке беруге, мұғалімдер дайындауға сендірді. Сонымен бірге оған патша шенеуніктері мен имамдар қарсы болды. Оның педагогикалық принциптері әмбебап болды және өз уақытынан бұрын болды, тіпті 170 жыл өтсе де, олар әлі де күшінде. 1841 жылы 1 қарашада атақты би Балғожи Жаңбурчиннен Ыбырай немересі дүниеге келді. Баланың тағдырында атасы үлкен рөл атқарды, өйткені Ыбырай әкесінен ерте, үш жасында айырылған. Би ретінде Балғожа немересінің сауатты да мәдениетті адам болғанын қалаған. Кішкентай балаға ол білім алудың маңыздылығын ұдайы түсіндірді. 1850 жылы Орынбор қаласында дала ақсүйектерінің балалары үшін мектеп ашылғанда, Балғожа немересін бірінші болып студент етіп тіркеді. Ол кезде патша әкімшілігіне сауатты адамдарды, яғни болашақ шенеуніктерді дайындау үшін мектептер құрылды. Мүмкін, бұл білімнің танымал болмауының себебі болды, себебі қазақ дворяндары өздерінің балалары, болашақ мұрагерлері басқа адамдардың идеяларына адал болып өседі немесе тіпті христиан дінін қабылдайды деп қорқады. Ыбырай өте жақсы бағамен ғана оқыды және бірнеше рет алғыс алды. Бала оқығаннан және үйден алыс тұратындықтан, оның атасы мен немересі жиі хат жазысып тұратын. Олар әдетте өлеңмен хат жазды. Міне, Ыбырай атаның бір хатының жолдары: Сіз сағынып, үйге асығатын шығарсыз. Жақсылап оқыңыз, қайғы өтеді Егер сіз сауатты болсаңыз, сіз біздің тірегіміз боласыз Бізге сұр шашты қарттар күн батуға қарай жүріп келеді. Алтынсарин мектепті бітіргеннен кейін аудармашы болып жұмыс істейді, бірақ туған халқына мүмкіндігінше көп пайда әкелуге деген құштарлығына байланысты ол өзінің шақыруын көрген педагогикалық жұмыспен айналысуды армандайды. Ұзақ қиындықтар мен қиыншылықтардан кейін ол 1860 жылы Орынбордан кетіп, Торғайға қоныс аударды, бірақ мұнда да жергілікті патша өкіметі Алтынсаринге ұзақ уақыт бойы өзінің сүйікті ұстаздық қызметіне арнауға мүмкіндік бермеді. судьяның көмекшісі, содан кейін судья, бастықтың көмекшісі, аудан басшысының міндетін атқарушы ... Тек 1865 жылы Ыбырай Алтынсарин ақыры педагогикалық жұмысқа ауысып, Орынбор балаларына жаңа мектеп ашуға қол жеткізді. Облыс әкімшілігі мен жергілікті билік бұл маңызды мәселеге салқын қарады. Алайда қиындықтар Алтынсаринді тоқтата алмады. Жергілікті тұрғындардан қаржы жинап, ол мектеп ғимаратын салуға кірісті. Ол көп ұзамай аяқталды. Бұл ғимарат бүгінгі күнге дейін сақталған. Сол күннен бастап Ыбырай Алтынсарин балаларды оқуға және жазуға үйретуге арнап, қазақ балалары үшін мектептер, орыс қоныс аударушылардың балалары, қыздар мектебі ашады. Бұл мектептерде балаларға орыс және қазақ тілдері, математика, география, тарих және басқа да ғылымдар оқытылды. Ағартушының сіңірген еңбегінің ішінде, өзінің жеке әдеби шығармашылығынан басқа, ана тілінде «Қырғыз орыс тілін үйретудің алғашқы нұсқаулығы» және «Қырғыз антологиясы» (1879) деп аталатын антологиялар жинағы болды. Бұл кітаптарда орыс графикасы негізінде жасалған жаңа қазақ әліпбиі қолданылды. Алтынсарин «Қырғыз оқырманына» кіріспе мақаласында былай деп жазды: «... Азия тілдерінің бірде -бірінде жалпы білім беретін кітаптар жоқтың қасы, біз ең жақын орыс тіліндегі ұқсас оқу құралдарын іздеуге мәжбүрміз. Нәтижесінде біз бұл антологияны орыс әріптерімен басып шығаруды ыңғайлы деп санадық, ол оның мақсатына тікелей сәйкес келеді, яғни ол ғылыми және жалпыға пайдалы кітаптарға тікелей нұсқаулық болып табылады, соңғысына қарсы келмейді. мазмұн немесе алфавит ». Сонымен қатар, ол өз мектептерінде исламды оқытуды енгізді. Бірақ оның дінге көзқарасы ерекше, либералды болды. Алтынсарин дін ғылым мен техникаға сәйкес келуі керек және жастарды адамгершілікке тәрбиелеуге үлес қосуы керек деп есептеді. «... Мен олардың (студенттердің) адамгершілігіне әсер ету үшін бар күшімді саламын, сонда олар парақор болмас үшін. Маған күліңіз, мен кейде балаларға бос уақытта ресми түрде молда ретінде көрінемін және рухани тарихтан білетінімді айтамын, оған және басқа пайдалы, түсінікті әңгімелер қосамын ... ». Оның қазақ балаларын халқына пайдалы болатындай етіп, ауыл шаруашылығы мен өнеркәсіптің жетістіктеріне қосылуға үйрету ниеті екі жақтың қарсылығына тап болды. Патша әкімшілігі орыс тілінде іс жүргізуге қабілетті, іс жүргізуші, аудармашы бола алатын, патшалық отаршылдық саясатқа бейімделу рухында тәрбиеленген жергілікті халықтың шенеуніктерінің төменгі буынын дайындауға мүдделі болды. Сондықтан ол сырттай қарсы болған жоқ

Просмотров: 277


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст